СУМПС кат"С"; "С+Е"; "Д"; "Д+Е" - Пояснение

СУМПС кат"С"; "С+Е"; "Д"; "Д+Е" - Пояснение

Мнениеот kkarakashev » 16 Авг 2012, 06:58

Колеги, това че притежаваме една от тези категории по Българското законодателство е Хем ги имаме , хем с тях почти нищо не можем да направим. Ще обесня и защо, за да не попадне някой в конфузна ситуация, от която може да "извлече" значителни финансови негативи!
1- Правоспособността за управление на МПС , което е оборудвано с тахографски апарат (дигитален или не) е невъзможно , ако не е на фирмата в която работим.
2- Невъзможно е по нашето законодателство да управлявате камион/бус с монтиран на него тахографски апарат, ако той не е лично ваш.
3- Дори и да е лично ваш, ако не притежавате фирма, пак е невъзможно да го управлявате, без да нарушите закона.
4- Дори и да притежавате фирма и автомобила е ваш, фирмата трябва да има лиценз, ако не пак сме в нарушение.

След разговори с инспектори на ДАИ относно подобна ситуация ми бе разяснено тези неща. Тоест:
Ако желаете да извършите нещо (да си преместите мебели или подобно, да пренесете товар в общи линии) и ваш приятел ви предостави МПС, за което имате категория и сте правоспособен да управлявате, на вас пак ви е невъзможно да го сторите, без да нарушавате законите.
1- След като ви спрат за проверка се изискват 28 тахографски листа или данни за 28 денонощия на зад от датата на проверката. Вие няма как да ги имате, защото сефте се качвате да управлявате това МПС за да си свършите работа (1500лв. глоба)
2- Липсата на тези тахографски листова(данни от дигитална карта) по закон могат да бъдат заместени със служебна бележка за липсата на такива (че сте почивали, че сте бил в отпуска или подобно), но тя няма как да ви се издаде, тъй като вие нямате трудов договор към дадената фирма ;) (Глобата от 1500лв остава)
3- За извършването на превоза ви е нужен пътен лист. Ако този който ви е предоставил МПС не ви е дал такъв или вие не сте го попълнили правилно ........ (1500лв. глоба)
4- За извършването на превоза ви трябва товарителница.... Липсата на такава, неправилното и попълване или (ако фирмата , която е вписана в пътният лист) няма лиценз за превози товарителницата не е валидна (1500лв. глоба)
5- След като сте спрени за проверка и не представяте трудов договор като водач на МПС , който се изисква при управлението на МПС с тахограф (глоба, ако не се лъжа около 200лв.)

До тук "аз" да си прекарам мебелите от едно място на друго, с МПС , което мога да управлявам, ми коства 4500-4700лв.
Тоест Дами и Господа - единственото място, на което можем да се възползваме от правото си да управляваме камион/автобул или бус е само МЕСТОРАБОТАТА.
http://www.vbox7.com/play:7f4f0694 - В памет на служителите на МВР, загинали при изпълнение на служебният си дълг.
http://inmemoriam.mavar.info
Аватар
kkarakashev
 
Мнения: 2498
Регистриран на: 11 Апр 2010, 13:14

Re: СУМПС кат"С"; "С+Е"; "Д"; "Д+Е" - Пояснение

Мнениеот dsuzunov » 16 Авг 2012, 07:54

Тъкмо де.
На който му трябва превоз от точка А до точка Б, наема Краси Каракашев, който има всички разрешителни и всичко е наред.
Димитър Узунов - Пловдив
Аватар
dsuzunov
 
Мнения: 1599
Регистриран на: 19 Дек 2008, 10:35

Re: СУМПС кат"С"; "С+Е"; "Д"; "Д+Е" - Пояснение

Мнениеот Marto_Vn » 17 Авг 2012, 17:36

ДА питам според Вас , ако катаджии тука..
Комбайн по асфалтов път , когато не жъне , а само се управлява , с каква категория би трябвало да бъде водача.. КтМ ли е ? - т.е. за трактор или нещо друго?
п.с. знам ,че когато се работи с него на нивата е необходим и друг документ, но трябва ли да го притежава водача , когато не жъне , а само управлява машината по асфалтовия път?
Marto_Vn
 
Мнения: 75
Регистриран на: 11 Авг 2011, 21:35

Re: СУМПС кат"С"; "С+Е"; "Д"; "Д+Е" - Пояснение

Мнениеот Lord » 17 Авг 2012, 18:50

Жътвата е важно нещо, но в закона, правилника и подзаконовите актове не съществува понятие "асфалтов път". По принцип правоспособността не се влияе от терена, а от вида МПС, по-скоро има значение наличие на винетен стикер или регистрацията на съответното МПС в "ПП" или "КТИ". Би ли конкретизирал за магистрала, републиканска пътна мрежа или друго иде реч?
Аватар
Lord
 
Мнения: 1211
Регистриран на: 17 Дек 2008, 18:30

Re: СУМПС кат"С"; "С+Е"; "Д"; "Д+Е" - Пояснение

Мнениеот Marto_Vn » 17 Авг 2012, 18:58

за републиканска иде реч - т.е. между селска.
Marto_Vn
 
Мнения: 75
Регистриран на: 11 Авг 2011, 21:35

Re: СУМПС кат"С"; "С+Е"; "Д"; "Д+Е" - Пояснение

Мнениеот Vladimirov » 17 Авг 2012, 20:43

Marto_Vn написа:за републиканска иде реч - т.е. между селска.
Като начало е необходимо комбайна да е регистриран,по принцип от КТИ дори и с транзитни рег.табели/поне аз не съм виждал комбайн регистриран съобразно наредба I -45 на МВР/.Винетен стикер е необходим само ако мпс се движи по път,който е част от републиканската мрежа и същото е регистрирано по наредбата I-45,а не по КТИ.Регистрация по КТИ не изисква закупуване на винетен стикер,но за да се движи по пътищата е необходимо да има документ от "Пътни такси и разрешителни"/който се заплаща според габаритите на МПС/.Документа е вид разрешително за движение,защото размерите на комбайна/ширината му/ или дължината с прикачния инвентар попада в графата за извънгабаритно МПС...Необходима е задължителна отговорност "Гражданска отговорност".Относно правоспособността, категория Ткт плюс документ за правоспособен водач на комбайн е достатъчен.
Vladimirov
 
Мнения: 349
Регистриран на: 19 Фев 2009, 15:01


Назад към Теми за граждани

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron