Движение с включени светлини

Движение с включени светлини

Мнениеот носорог » 24 Апр 2013, 07:55

Бих искал малко пояснения относно движението през деня на МПС със задължително включени светлини,защото през последните два месеца имам три случая с различни автомобили.
1.Спират ме с включени “къси” , но не ми свети левия фар –беше изгоряла крушка,смених я още на пътя ,но ми написаха акт.
2. Спират ме с включени “къси” но междувременно ми изгарят бушони и автомобила остава на “габарити” –смених ги веднага но, ми написаха фиш за 20 лева.
3. Спират ме с включени “къси” , но не ми свети десния фар- смених предпазител и фара светна.Полицаите ми пожелаха приятен път.
И трите случая стават в светлата част на денонощието и нямам възможност своевременно да установя повредата.Не съм спорил с контролните органи, въпреки че в първите два случая проверяващия беше без бадж и не се представи - не че има някакво отновение към извършеното нарушение.
Контролните органи реагират различно-защо?
носорог
 
Мнения: 34
Регистриран на: 06 Авг 2011, 11:10

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот катюша » 24 Апр 2013, 08:17

носорог написа:Бих искал малко пояснения относно движението през деня на МПС със задължително включени светлини,защото през последните два месеца имам три случая с различни автомобили.
1.Спират ме с включени “къси” , но не ми свети левия фар –беше изгоряла крушка,смених я още на пътя ,но ми написаха акт.
2. Спират ме с включени “къси” но междувременно ми изгарят бушони и автомобила остава на “габарити” –смених ги веднага но, ми написаха фиш за 20 лева.
3. Спират ме с включени “къси” , но не ми свети десния фар- смених предпазител и фара светна.Полицаите ми пожелаха приятен път.
И трите случая стават в светлата част на денонощието и нямам възможност своевременно да установя повредата.Не съм спорил с контролните органи, въпреки че в първите два случая проверяващия беше без бадж и не се представи - не че има някакво отновение към извършеното нарушение.
Контролните органи реагират различно-защо?


Контролните органи на пътя имат правото на преценка и според ситуацията взимат решение как да реагират.
В различните случаи,различни колеги са реагирали различно и решенията им са все правилни.Едните са преценили,че трябва да те санкционират,другите са преценили,че давайки ти възможност да отстраниш нарушението е постигната целта и не са те санкционирали,а си минал с предупреждение.
Относно представянето на полицая и липсващия бадж,може да пуснеш сигнал до началника на съответния служител и да сигнализираш как е протекла проверката на пътя и в какъв вид е бил полицая.
катюша
 
Мнения: 748
Регистриран на: 09 Юни 2012, 12:33

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот СИГМА12 » 24 Апр 2013, 08:19

ЗАНН:
Чл. 28. За маловажни случаи на административни нарушения наказващият орган може:
а) да не наложи наказание, като предупреди нарушителя, устно или писмено, че при повторно извършване на нарушение ще му бъде наложено административно наказание;
б) (отм. - ДВ, бр. 105 от 1991 г.).
Ясен Филев-СПС-ОД-МВР-Варна.
Аватар
СИГМА12
 
Мнения: 925
Регистриран на: 12 Апр 2009, 11:19

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот dakota_ » 24 Апр 2013, 14:56

носорог написа:Бих искал малко пояснения относно движението през деня на МПС със задължително включени светлини,защото през последните два месеца имам три случая с различни автомобили.
1.Спират ме с включени “къси” , но не ми свети левия фар –беше изгоряла крушка,смених я още на пътя ,но ми написаха акт.
2. Спират ме с включени “къси” но междувременно ми изгарят бушони и автомобила остава на “габарити” –смених ги веднага но, ми написаха фиш за 20 лева.
3. Спират ме с включени “къси” , но не ми свети десния фар- смених предпазител и фара светна.Полицаите ми пожелаха приятен път.
И трите случая стават в светлата част на денонощието и нямам възможност своевременно да установя повредата.Не съм спорил с контролните органи, въпреки че в първите два случая проверяващия беше без бадж и не се представи - не че има някакво отновение към извършеното нарушение.
Контролните органи реагират различно-защо?


Ще прочетеш отдолу какво казва ППЗДвП.
Нещата по принцип са такива,че в повечето случаи колегите не санкционират нарушения като твоите.В голямата си част пътните полицаи не санкционират и други леки нарушения от водачите на МПС.В България пътните полицаи са едни от най-либералните в цяла Европа.
Всичко зависи от поведението и контакта между проверяващ и проверяван.Едно основно нещо трябва да знаеш и да спазваш на пътя по време на проверка от полиция.Проверяващия е господар на положението,отговаряш ако те питат и задължително съдействаш на контролния орган по време на проверката.
Не е твоя работа дали проверяващия е облечен в светлоотражителна жилетка,дали има табела с името си (бадж) или няма...Има кой да държи сметка на проверяващия относно екипировка и начин на работа.
Почти няма случаи на глобени водачи,ако кажеш на проверяващия "Благодаря ви,че ме спирате,позволете ми да ползвам резервния си комплект от крушки и да сменя изгорялата,явно е изгоряла по време на движение... "
Почнеш ли да обясняваш как изгорялата крушка е дребно нарушение,как един път са те пуснали за такова нарушение,почнеш ли без да ти позволил някой и без да е свършила проверката да се суетиш да бъркаш да вадиш крушки,предпазители....това не работи в твоя полза... Взимат се различни решение от контролните органи,единия път може да минеш с предупреждение,другия път можеш да минеш с глоба...


Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
.........................................................
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;
г) пътепоказателите не работят;
д) липсват предвидените светлоотразители;
е) недостатъчно осветена е задната табела с регистрационния номер.
dakota_
 
Мнения: 6506
Регистриран на: 20 Фев 2009, 20:49

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот носорог » 24 Апр 2013, 21:14

"Благодаря ви,че ме спирате,позволете ми да ползвам резервния си комплект от крушки и да сменя изгорялата,явно е изгоряла по време на движение... "

Тези думи едва ли бих изрекъл,когато съм в нарушение не обяснявам с проверяващи.
Но в единия случай фиш, в другия случай акт.Пак казвам, че не съм оспорвал нарушенията.Сигурно съм бил недостигащата бройка за "плана" на смяната.
Явно няма да доживея ситуация в която да чуя:" Ако имате нужда от помощ за отстраняване на повредата ние ще ви помогнем.По младото поколение пътни полицаи трудно ще придобият манталитета на "старата школа" за които да бъдеш полицай беше призвание, а сега е просто работа.....
На всички коментирали им благодаря,човек винаги има какво да научи!
носорог
 
Мнения: 34
Регистриран на: 06 Авг 2011, 11:10

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот guesswho » 24 Апр 2013, 21:59

Че няма да доживееш - няма. Но не забравяй, че господата полицаи не са се появили някъде от паралелната вселена, нито са ги внесли от Китай - те също са български граждани, отглеждани и възпитавани от български майки - същите, които са възпитавали и теб и мен. Та е твърде вероятно и ти, ако станеш полицай, да не ти дойде на акъла вместо да посягаш веднага към химикала, да се сетиш, че трябва да си в полза на гражданите и можеш да помогнеш вместо да сакнционираш. Но за това трябва да узрее самото общество.
guesswho
 
Мнения: 302
Регистриран на: 08 Апр 2013, 00:28

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот dakota_ » 24 Апр 2013, 22:00

носорог написа:"Благодаря ви,че ме спирате,позволете ми да ползвам резервния си комплект от крушки и да сменя изгорялата,явно е изгоряла по време на движение... "

Тези думи едва ли бих изрекъл,когато съм в нарушение не обяснявам с проверяващи.
Но в единия случай фиш, в другия случай акт.Пак казвам, че не съм оспорвал нарушенията.Сигурно съм бил недостигащата бройка за "плана" на смяната.
Явно няма да доживея ситуация в която да чуя:" Ако имате нужда от помощ за отстраняване на повредата ние ще ви помогнем.По младото поколение пътни полицаи трудно ще придобият манталитета на "старата школа" за които да бъдеш полицай беше призвание, а сега е просто работа.....
На всички коментирали им благодаря,човек винаги има какво да научи!


При проверка на пътя от полиция е препоръчително да се иска позволение за всичко което не е по указание на проверяващия и това не е обясняване с проверяващия,а се нарича съдействие.Всякакви резки движения,ръкомахания и говорене високо (викане) са крайно не препоръчителни (разбирай забранени),защото могат да доведат до нежелани последици за проверявания.
Думи като "Ако имате нужда от помощ за отстраняване на повредата ние ще ви помогнем " може да чуеш от служителите на пътна помощ,те отстраняват повреди по автомобилите...
dakota_
 
Мнения: 6506
Регистриран на: 20 Фев 2009, 20:49

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот guesswho » 24 Апр 2013, 22:25

^ Интересно какво мислиш по въпроса ако случайно, недай си боже, по време на служба те прострелят, някой гражданин мине край теб и докато го молиш да ти помогне, ти каже "съжалявам, медицинската помощ трябва да я търсите от служители на СМП". Аз като видя някой спрял на пътя и очевидно с проблем с колата поне намалявам, питам дали има нужда от помощ... човещинка, сеш се? kl)
guesswho
 
Мнения: 302
Регистриран на: 08 Апр 2013, 00:28

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот СИГМА12 » 25 Апр 2013, 06:19

guesswho написа:.........да се сетиш, че трябва да си в полза на гражданите и можеш да помогнеш вместо да сакнционираш. Но за това трябва да узрее самото общество.

Можеш ли да се сетиш,че когато полицая санкционира водач помага на останалите граждани,защото с нарушението си ,той застрашава сигурността на другите?Говоря по принцип,не за конкретния случай.
Ясен Филев-СПС-ОД-МВР-Варна.
Аватар
СИГМА12
 
Мнения: 925
Регистриран на: 12 Апр 2009, 11:19

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот guesswho » 25 Апр 2013, 13:43

Зададох конкретен въпрос ;) Нали знаеш за отговарянето на въпрос с въпрос. Но нека задам още един - значи според теб да вземеш на човека 50 доларес е в невъобразим плюс за останалите шофьори и за обществото отколкото да го изчакаш да си бодне крушката или дори да му кажеш, че след 5км има бензиностанция и да иде и да си я смени. Явно не ставам за полицай - имам прекалено много човечност и морал в себе си. Интересно ми е мнението на американския ви колега по въпроса тук...
guesswho
 
Мнения: 302
Регистриран на: 08 Апр 2013, 00:28

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот MasterCop » 25 Апр 2013, 16:05

Като имаш морал и си много човечен, защо чакаш някой да ти каже да си смениш крушката? След като вече три пъти си имал "късмета" да се качваш на автомобил с неизправни светлини и всякакви възможни въздействия не са имали ефект да повлияят на "късмета" ти, каква според теб трябва да бъде следващата санкция, която ще има ефект върху твоят морал? Ако беше заснет от полицейски автомобил с мобилна камера, и получиш "честитка" по пощата кой щеше да ти бъде крив тогава?
ИзображениеИзображение
Благословен да бъде онзи, който няма какво да каже и въпреки това мълчи!
Аватар
MasterCop
Администратор
 
Мнения: 2271
Регистриран на: 17 Дек 2008, 21:26

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот носорог » 25 Апр 2013, 16:11

Трите описани ситуации стават на път с различни автомобили в период от около една година.Намеците ,че карам с неизправни светлини са неуместни.
Въпросът ми е беше принципен-след като отстраняваш неизправността 5 минути след спирането как да бъдеш санкциониран- с акт ,с фиш или да ти пожелаят приятен път.Пак ще кажа, не оспорвам нарушенията а защо има различни санкции за еднакви нарушения
носорог
 
Мнения: 34
Регистриран на: 06 Авг 2011, 11:10

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот guesswho » 25 Апр 2013, 16:40

MasterCop, съгласен ли си с твърдението ми, че рядко човек прави цялостна проверка на всички светлини отпред и отзад когато сяда зад волана? Айде за фаровете е ясно, че се забелязва кога ти е изгоряла крушка, но примерно ти е изгорял стоп и не е разбрал. Човека - примерно руса кифла - не знае как да си го смени, въпреки, че има крушка и те моли човешки да й помогнеш. Съответно ти или се отнасяш като към колега шофьор/човек(хомо сапиенс) и помагаш, или като... и аз не знам какъв и веднага плюнчиш химикала и вадиш кочана да пишеш. Това е почти същото като да питаш полицай за напътствие из града и да ти се сопне "аз да'н съм карта". И да - искрено не мога да разбера липсата на желание да помогнеш на хората около себе си - българите, че сме безучастни говеда - такива сме и това се вижда във всеки инцидент, в който хората гледат сеир, но никой не се хваща на хорото да помага. Въпроса е обаче защо при вас е особено изразено и това е феномен, който съм виждал само и единствено тук в родината.
guesswho
 
Мнения: 302
Регистриран на: 08 Апр 2013, 00:28

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот dakota_ » 25 Апр 2013, 16:56

носорог написа:Трите описани ситуации стават на път с различни автомобили в период от около една година.Намеците ,че карам с неизправни светлини са неуместни.
Въпросът ми е беше принципен-след като отстраняваш неизправността 5 минути след спирането как да бъдеш санкциониран- с акт ,с фиш или да ти пожелаят приятен път.Пак ще кажа, не оспорвам нарушенията а защо има различни санкции за еднакви нарушения


Ще ти отговоря принципно как са уредени нещата.При изпълнение на своите задължения изпълнителните органи прилагат закона.Има ситуации в които правната норма сочи пряко какво да бъде поведението на административния орган в конкретния случай.Има и ситуации в които правната норма очертава насоката в която трябва да действа административния орган,но дава възможност на свободен избор и преценка за действие на административния орган в рамките на закона.
В единия случай,когато се прилага пряко закона,става дума за обвързана компетентност,а в другия случай,когато се дава възможност на административния орган да избере как да действа се нарича оперативна самостоятелност.
В твоя случай става дума за действия при оперативна самостоятелност.
dakota_
 
Мнения: 6506
Регистриран на: 20 Фев 2009, 20:49

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот СИГМА12 » 25 Апр 2013, 21:07

guesswho написа:Зададох конкретен въпрос ;) Нали знаеш за отговарянето на въпрос с въпрос. Но нека задам още един - значи според теб да вземеш на човека 50 доларес е в невъобразим плюс за останалите шофьори и за обществото отколкото да го изчакаш да си бодне крушката или дори да му кажеш, че след 5км има бензиностанция и да иде и да си я смени. Явно не ставам за полицай - имам прекалено много човечност и морал в себе си. Интересно ми е мнението на американския ви колега по въпроса тук...

Явно не си дочел,или не си внимавал.Казах,че говоря по принцип,не за конкретния случай.Дали ще е крушка,говорене по телефона или минаване на червено е нарушение и в някаква степен създава предпоставка за ПТП,което е в ущърб на останалите граждани.Аз не взимам "50 доларес"на никого,но когато наказващия орган го санкционира,ако не от първия път,от някой от следващите пъти ще му писне да плаща и ще престане да нарушава.Ако е достатъчно голям темерут,ще му отнемат СУМПС за точки и няма да кара,а ако продължи ще отиде на пробация ,съд и т.н.
Аз лично за изгоряла крушка съм предупреждавал десетки(да не кажа стотици) водачи и не съм писал АУАН на тези,които схващат предупреждението...останалите,дето се мислят за много умни се сдобиват с един лист формат А4.
Ясен Филев-СПС-ОД-МВР-Варна.
Аватар
СИГМА12
 
Мнения: 925
Регистриран на: 12 Апр 2009, 11:19

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот guesswho » 26 Апр 2013, 00:48

И според мен така е правилно. Не винаги е от селяндурщина да не видиш, че ти е изгоряла крушката. А чисто от интерес, разполагате ли с начин да проверите дали шофьора е изпълнил "предупреждението"? Един вид - примерно ти му казваш да си купи крушка и да я смени, и той вика добре... след 2 дни пак го спират за крушка и той се прави на тарикат "оо, ама аз сега я виждам, че е изгоряла"... Иначе съм съгласен с теб, че малко или много си е предпоставка за ПТП особено когато някой е "едноок" от предната страна и вечер не можеш да прецениш мотор ли е, кола ли е...
guesswho
 
Мнения: 302
Регистриран на: 08 Апр 2013, 00:28

Re: Движение с включени светлини

Мнениеот СИГМА12 » 26 Апр 2013, 09:59

guesswho написа:И според мен така е правилно. Не винаги е от селяндурщина да не видиш, че ти е изгоряла крушката. А чисто от интерес, разполагате ли с начин да проверите дали шофьора е изпълнил "предупреждението"? Един вид - примерно ти му казваш да си купи крушка и да я смени, и той вика добре... след 2 дни пак го спират за крушка и той се прави на тарикат "оо, ама аз сега я виждам, че е изгоряла"... Иначе съм съгласен с теб, че малко или много си е предпоставка за ПТП особено когато някой е "едноок" от предната страна и вечер не можеш да прецениш мотор ли е, кола ли е...

Принципно ,ако нямам други задачи чакам да я смени на място или ,ако има на близо подходящо място(бензиностанция примерно),но в повечето случаи става в движение-на светофара казвам ,че не му свети,габарит,стоп или каквото е ,да си го оправи човека.
Ако редовно кара с повреда,все някой ще е станал със задника нагоре и ще намаже.А и света е малък......ако ме разбираш.Така действам аз,за другите не знам.
Ясен Филев-СПС-ОД-МВР-Варна.
Аватар
СИГМА12
 
Мнения: 925
Регистриран на: 12 Апр 2009, 11:19

Следваща

Назад към Теми за граждани

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта